Followers- Be my friends

Wednesday, November 4, 2009

RUNTUH LAGI?


Lakaran cerun runtuh di lokasi jalan Rawang / Selayang Heights. Lokasi kejadian 5 km dari sekolah teman. Ramai cikgu terperangkap berjam-jam dan terpaksa berpatah balik menggunakan highway PLUS ke sekolah.
Nak patah balik bukan senang...80 000 kereta tur....

Keadaan di sekolah jugak agak kelam-kabut disebabkan ramai guru dari Rawang terperangkap. Ketika itu peperiksaan sedang berjalan....ada sekolah yang terpaksa tunda peperiksaan akhir tahun , tetapi disebabkan pihak sekolah tidak jelas dengan kejadian , peperiksaan diteruskan dengan kelas tidak cukup guru nak jaga diorang.
emmm....ada peluang t*r* kan?



Tanah mengelungsur menutupi jalan menuju ke Rawang, laluan teman di hujung minggu untuk ke rumah baru.
Nasib baik teman lum pindah sepenuhnya...kalau tidak alamat terperangkaplah semalam.Kesian sorang rakan teman yang accident coz nak mencilokk dr lori dan akhirnya tercabut bumper keretanya.



Gelongsoran tanah tersekat di tengah-tengah setelah terhalang oleh besi pembahagi jalan.


 
Beribu-ribu tan tanah tiba-tiba menggelongsor ke atas jalan dan timbunan tanah setinggi lebih empat meter menutupi jalan sepanjang hampir 100 meter.


Allah itu maha penyayang, nasib baik kejadian berlaku pada pukul 2.45 pagi. Kalau terjadi pukul 7.00 pagi ....tak dapat dibayangkan berapa orang yang akan tertimbus ketika itu..
ALHAMDULLILAH