Followers- Be my friends

Saturday, January 23, 2010

Berkampung di Metropolitan Kepong..


Ahad nie...bermakna sudah 7 hari kami bekerja tanpa henti...semalam sekolah ganti sempena cuti tahun baru cina...hari nie..larian merentas desa di Taman Metropolitan , kepong..buat julung-julung kali ...kami mengadakan aktiviti di luar kawasan sekolah...nasib baik persekitaran yang cantik dan menenangkan jiwa...kalu masih buat di sekolah jugak...em...layan boring....




Lihat lah gaya cikgu.-cikgu apabila sampai di sana...sy adalah di antara yang tiba awal..so sempat gak lah gi wat exercise dulu..Diorang nie naik 8 buah bas..so tiba agak lambat juga..tur sempat snap gaya2 teruja mereka.




Cik Siah SU sukan yang sangat3 berdedikasi.,walaupun sudah berusia 47 tahun tetapi tenaga dan suara beliau seperti berusia 20 an..
Kalau Anugerah Cemerlang boleh diberi pada orang yang sama tiap-tiap tahun...beliau lah salah sorang drp kami yang sangat-sangat layak..tiada sesiapa yang dapat mempertikaikannya.



Alahai.along...kenapa cedih sangat nie...dapat no-10 pun dah dikira ok lah tur..Ni dia peserta haram jemputan
dia teringin nak join sama...dia kata sekolah mama ada kelaz wat merentas desa di taman...tak macam di sekolahnya...lalu depan umah orang, tepi bilik orang...belakang jamban orang...( macam kami dulu-dulu)

Tapi yang sangat GERAM sangat...apabila ada pengunjung yang dewasa mengumpat geng kami dengan mengatakan : ala...LOPEK ..
 eh...apa tur?

Sekurang-kurangnya kami tak minta satu sen dan tenaga u oll tuk menjayakan program kami..cuma bagilah peluang tuk bebudak sekolah nie tuk guna trek yang sama..bukan kami wat tiap-tiap minggu pon..

Kalau u oll menyampah tengok gelagat kami ...cikgu-cikgu yang perangai macam bebudak...jangan salah kan kami...kami hanya menjalankan tugas...cuma kalau nak memahami perasaan dan naluri mereka...kita seharusnya meletakkan diri kita di tempat mereka..

amboi sempat lagi acara suap menyuap...



Gaya kekenyangan..



Bersantai di bawah pokok sambil mengisi perut..tak tahan lah weh...lum sarapan pagi lagi nie..ari udah pukul 11.00 pagi...



SO...ESOK KAMI CUTI DAN YANG PALING BEST JUGAK ESOK GAJI KUAR...