Followers- Be my friends

Thursday, March 18, 2010

JOm ke Balai..





TARIKH : 19 MAC 2010 ( JUMAAT)

WAKTU  KEJADIAN     : 7:35 PAGI

TEMPAT KEJADIAN : TEMPAT LETAK KERETA, TAMAN SRI BATU CAVES

KETERANGAN

Kadang-kala bila baca police's report nie kelakar pon ada..sy sebagai cikgu cepat jer nampak kesalahan ejaan dan struktur ayat yg sy betulkan( diorang yang taip sendiri, dia tak ikut pon ayat kita nie..nampak macam bengang jer diorang.Macam nilah buat laporan..( bukan karangan....hi..hi). Yolah tur...korang punyer ofis..suka atilah..
Sesi kedua : Di bilik no:14 bersama Sarjan Khairul untuk sesi soal siasat, soalan2 nyer macam biasa tak ikut subject dan pradiket..nasib baik cikgu Math...kalau cikgu BM tentu fening nk bagi markah oral...
Tapi yang bestnya kami berdua ( Mr.K balik ambil kereta) menjawab soalan bersama-sama sambil memandang skrin monitar!
Sy sempat gak menemurah Sarjan nie..ada anak kat SMKIH tak?...tingkatan berapa?..bila tanya dia pon tak tahu anak dia kelas mana!
Sempat gak ditanya kenapa cikgu leh pakai dua kereta atas nama sendiri...cuti cikgu banyaklah...gaji cikgu naiklah..( hiss...dia tak tahu ker gaji cikgu ijazah dan diploma tur berbeza.kalu tidak tak payahlah ...sibuk2 nak sambung belajar).


SEBELAH  KANAN KERETA

SEBELAH KIRI KERETA


KEDUDUKAN KERETA SELEPAS PERLANGGARAN BERANJAK KE SEBELAH KIRI DAN MENGENAI SEBUAH KERETA LAIN.


 CERMIN KERETA RETAK AKIBAT KUNCI STERING BERPUSING DAN MENGENAI CERMIN


 Pihak polis sedang mengambil gambar kenderaan. Inilah kali pertama kereta kemalangan dan membuat laporan polis. Nasib baik orang tidak ramai, cuma banyak pengajaran yang boleh dijadikan iktibar :

1. Bawa kenderaan ke balai polis untuk diambil gambar. Semasa pertama kali kami datang , cuma datang naik motor jer, tetapi gambar kami tangkap sendiri. Rupa2 nya gambar tersebut tidak diterima tetapi boleh membantu di dalam membuat laporan polis.

2. Semasa membuat laporan hendaklah secara terperinci, saya dan juga beberapa petugas disana pun sebenarnya tidak pasti bagaimana membuat laporan untuk claime insurans. Rupa-rupanya laporan saya ada masalah (sedangkan sy sudah bertanya kepada petugas disana!). Mereka kata tidak perlu meletakkan no. kereta di sebelah kiri krn yang melanggar hanya kereta Proton Perdana sahaja. Masalahnya sekarang sy tidak boleh ( harap2 boleh) claime insurans untuk sebelah kiri mudguard pulOK!.Cermin kereta retak akibat kunci strering pun tidak diperjelas secara terperinci menyebabkan sy terpaksa claime menggunakan insurans cermin sendiri. Nasib baik tiap2 tahun sy ambil insurans untuk cermin besar .Jenuh jugak pujuk tokey kedai ( baca: baik punya cabel dgn satu lain pihak lagi )tur supaya tidak menggunakan insurans sendiri...harap2 boleh.