Followers- Be my friends

Sunday, June 10, 2012

Al-fatihah untuk rakan seperjuanganku

Dukacita dimaklumkan bahawa rakanku aka bos Penolong Kanan Kokurikulum telah pergi menemui Penciptanya pada petang sabtu, 9 Jun 2012, 19 rejab akibat sesak nafas selepas turun mendarat dari kapal terbang di KLIA. Sesungguhnya Allah telah menetapkan sesuatu tanpa hamba-hambanya mengetahuinya.
Teringat selama sy dilantik oleh beliau selaku Penyelaras Program Malam Gemilang Idealian pada 22 April yang lalu untuk mengutip dana bagi pihak sekolah. Masih terbayang-bayang apa yang diperkatakan oleh arwah tentang "kegedikan" kami menguruskan program tersebut. Beliau memerli dirinya dengan mengatakan " rumah kata pergi, kubur kata mari..tapi masih belum sedar diri"...lantaran minat kami terhadap hiburan.Sy juga memujinya kerana tanpa bantu dan ideanya mencari para peserta kemungkinan dana untuk sekolah tidak mencapai sasaran kerana kami tidak menggunakan pelajar sekolah untuk membuat persembahan tetapi memohon sumbangan persembahan dari pihak luar.
Masih teringat-ingat tentang pelawaannya untuk bekerjasama lagi....kata beliau " fida...jom kita fikirkan satu program lagi...kita wat grand2". Sy balas ..'kita masih ada lagi program besar ..Sambutan Malam Kemerdekaan pada malam 31 ogos nanti.."Arwah juga ada meminta pertolongan sy di dalam menjayakan Sukan Tahunan pada bulan Julai ini nanti..tetapi disebabkan kesuntukan masa..maka khidmat sy terpaksa dibatalkan. Saya senang bekerjasama dengan almahumah kerana beliau seorang yang lemah-lembut dari segi percakapannya, tidak pernah memarahi orang bawahannya apatah lagi dengan anak muridnya.
Apabila menerima sms dari rakan sekolah...sy baru pulang dari Manjung seusai Majlis Kenduri Kawen sepupu. Seperti tidak percaya apa yang disampaikan...termenung seketika..kemudian baru telefon rakan untuk mendapat pengesahan. Ya, Allah sesungguhnya kematian itu pasti...cuma masa dan ketikanya sahaja yang hambamu tidak pasti. Sy terkilan kerana sy masih di kg ketika mendapat perkhabaran tersebut...sedangkan pengkebumiannya akan dilakukan pada pukul 9.00 pagi Ahad. Hanya doa mengiringi pemergianmu wahai sahabat..semoga rohnya di tempat di kalangan orang-orang beriman.Al-fatihah.