Followers- Be my friends

Sunday, October 4, 2009

Raya lagi dan lagi


Dapat jemputan semasa rehat LADAP ari sabtu lepas.Ingatkan malas nak pergi tapi tak sampai hati pulak orang dah jemput. Bertolak dari Bt Caves kul 6.30 ptg...sampai di Masjid kul 8.30 mlm. Jem giler..rasa macam nak balik Kuala Kangsar jer. Selagi tak habis bulan Syawal..mana-mana jalan pon jem jugak, tambahan jalan nak di Bandar Country Home di Rawang tur...perumahan banyak baru naik..ramai orang nak wat house warming + open house.



sempat lagi berposing dalam kereta....sementara menunggu waktu isyak.

Mana tetamu yang lain?...rupa-rupa nyer diorang asingkan tetamu lelaki dan perempuan. Lelaki duduk di rumah seberang jalan sana nun..jauh jugak..tetapi jiran tak ramai yang datang, mungkin diorang ada jemputan lain pada waktu tur..so...kami sempat la bergambar.
Nasib baik ada jugak jiran yang boleh cakap bahasa melayu..kalau tak termangu-mangu lah kami disana...ada jugak tetamu yang cuba berbahasa melayu...tapi tak berapa fasih..macam itik ngan ayam...orang cakap lain...aku faham lain...lantaklah.....Mesti ramai yang tertanya-tanya, diorang cakap bahasa apa ek? Diorang nie...memang orang vietnam pure..boleh berbahasa melayu, tapi sikit-sikit. Apa kaitan dengan teman pulak...Ini rumah tunang Keon, adik teman.
Apa tenung-tenung tur.....adik yang telah dicukur jambulnya pada malam tu.Nie lah tunangnyer...tapi dia boleh berkomunikasi 4 bahasa : Vietnam, Arab dan Melayu dan Inggeris.
Adik teman bahasa Melayu pon tak berapa nak "A"


0 comments: