Followers- Be my friends

Tuesday, July 19, 2011

~ MinGGu Nie DLm sEJaRah~

Minggu nie adalah minggu sejarah bagi teman....
Isnin : Baru punch in...10 minit kemudian minta punch out....
nie gara-gara...makan kenduri hujung minggu...start malam ahad...badan dah lemau-lemau...fening2..
dah pesan kat anak2.."esok kalau mama tak bangun...pergi ler sekolah naik basikal...."
tapi kuatkan hati...bangun jugak mcm biasa...hantar diorang ke sekolah dan terus ke tempat kerja..
alahai..badan rasa tak sedap....pastu asyik masuk toilet....terus memerut keluar ayo jer....nie tak leh jadi...
Bila lagi aku nak MC....sepanjang tahun ini belum pernah ambil MC lagi....
Bukan tak sakit...tapi malas...nak jumpa doctor...baru dua minggu lepas jumpa Dr disebabkan batuk dan suara serak-serak parau, sampai pelajar suh aku rehat jer, jangan banyak bercakap( suka ler ati korang kan!)..itu pun pergi selepas bekerja....Bila Dr tanya dah berapa hari aku sakit..." aku tunjuk isyarat tangan jer "..Dr kata "Mcmana puan mengajar...kalau suara pun tak keluar...." 
Hahaha...punya ler dedikasinya aku...sampai tak nak minta MC...
Tup-tup minggu nie...dapat menyakit "memerut", fening2 dan loya-loya...
kalau orang dengar ucap tahniah bila nampak aku mcm nak muntah...tapi  nak jer aku bagi penampor...nie bukan penyakit buatan orang...tapi penyakit kecuaian orang....

Isnin : Dapat lar MC satu hari.....
Selasa : Dengan lemah lemau..datang kerja...coz ada interbiu dgn pentadbir...malas nak skip ho...
time nie ...paling tak tahan..asyik-asyik ke toilet..pastu still muntah2..apa saja yang dimakan...keluar balik...termasuk ubat..
masuk kelas...pelajar bukak SPA urut cikgu...Vicks yang disponsor pelajar pun habis dikerjakan oleh pelajar nakal..aktiviti :Menyapu Vicks ke muka rakan2..
nak marah pun dah tak boleh...kalau ikutkan hati mau jer bebudak " itam" nie aku kerjakan!..

Rabu : Kepala pusing2...angin naik satu badan... aktiviti memerut berjalan lancar lagi...jumpa balik Dr..yang rawat aku hari itu ( mcmner ler asyik kena turn dgn dia jer....huhu)
Direct jer aku cakap kat Dr...
Aku : Dr ..ubat tur tak tak sedap lar... 
Dr: Mana ada ubat yang sedap lagi..
Aku : Tak...makan tur tak der masalah...cuma tak berkesan jer...tak der ke ubat yang warna putih tur ( ari tur ubat hitam legam : Arang batu dlm BM nyer..
selepas tur Dr suh aku berbaring..dan mengetuk2 perut boncit ku....
Dr. : Ok...ubat yang sy beri tur ( Isnin ) jangan makan..
AKu : Mata terbeliak ( kenapa?)
Dr: Kalau puan makan nanti...boleh jadi penyakit lain pulak...nanti jadi sembelit....
Aku :Ok...Dr...sy nak minta MC..
Dr. : Kenapa sy perlu bagi MC pada awak?..
Aku :Sy mengajar Dr...kalau sy masuk ke kelas...sy kena marathon ke toilet...dah lar toilet jauh...banyak bangunan .......
belum sempat aku habiskan ayat...dia dah jawab ok..
agaknya dia ingat aku nie malas nak pergi kerja kot..
tolong lar...NIE LAR MINGGU DALAM SEJARAH...AKU BARU MC 2 HARI TAU...SEBELUM NIE BUKAN AKU TAK SAKIT TAPI SELAGI KEPALA AKU OK DAN PERUT AKU OK...AKU TETAP BEKERJA....